Mitt 2013 - juni.

Sista maj hade klassen stöd/avslutningsfest på House of winwin. Jag kunde tyvärr inte vara med under förberedelserna eftersom jag redan börjat jobba. Men själva festen missade jag såklart inte! Hade missat att skicka hälsningsvideo som skulle visas upp för Sumpa & Gumpa under kvällen så drog av ett spontant tal med lite imitation istället. Gillar mig själv för att jag kan göra sådant.
Hursomhelst, efteråt slirade vi runt lite och hamnade här där vi satt en stund och vinade och njöt av första sommarnatten!
Juni inleddes annars precis som maj med demonstration. Denna gång var det dags för HBTQ-festivalen!
Så hade vi skolavslutning. Flexade loss några timmar från jobbet och åkte till Viktoriahuset för att hänga i krokodilen en sista gång, fika, skriva brev till mig själv sex månader in i framtiden och såklart dra ett sista lir på pianot med Ebbson

Gick loss på bokhyllerensningen

Därefter var det dags för Sebastians student i Eskilstuna! Dog rysningsdöden och var alldeles grinfärdig när vi tittade på utspringet. Lyckades även hitta Hasse & Cathrine som uppvaktade Julia vars storasyster Emma var min första kompis. Väldigt roligt att se dem!

Hängde sedan i Tunasolen ett par dagar
Tillbaka i Göteborg hängde vi på Gö(s)tas uteservering och Anna firade sin löneförhöjning med att bjussa på bira/virre. Denna bild är lånad av henne. Bra häng!
Jag hade hunnit med att skaffa rosa hår. Så jobbig vecka för min stackars kalufs som färgades nästan tio gånger på ett par dagar...
Detta från en ösregning afton som började hos Eketräkollektivet och slutade på Jazzhuset
Flera tvåraster avnjöts med kulglass från Assas Triumphgranne
Och så var det ju midsommar, denna ljuva högtid. Även då var vi vid Eketrä och körde en riktig klassiker med kollektiv dans runt stora stången, femkamp och nubbar med tillhörande visor
Ett par dagar innan jag fyllde åkte Anna tidigare från jobbet för att förbereda paket- och pannkaksöverraskning till mig (!!!) Fick order om att promenera hem från bussen och mötte sedan detta
Inte nog med att det var ca världens finaste gest, fick dessutom bästa presenterna - whiskey, dildo och inspanad klänning. Såpass nöjd! Observera hur värdelös hållbarhet rosa hårfärg har

Min födelsedag har ni ju hört om redan. Men lite fler bilder från mammahänget får vi här och nu
Så kom jobbets efterlängtade sommarfest! Hade peppat den orimligt mycket men ojoj vad det verkligen blev bra! Så mycket roliga och knasiga saker som hände under kvällen. ÄLSKAR när arbetskamraterna och den blandning vi är sammanstrålar under sådana former. Lagom till att det heta solskenet övergick i svalt regn fick vi lov att lämna parkeringen. Ett lustigt, litet gäng styrde efterfest där vi spelade bongotrummor tills polisen kom och jag drack Irish coffee. Säger en hel del om hur absurd den kvällen var. Lade oss inte förrän långt in på morgonen när det var alldeles ljust igen
Ett par dagar senare lämnade jag tillslut det mörkbruna tegelhuset på Chapmans för att äta lunch på Old Corner. Nicolas hade ett långt bussbyte i götet och vi passade såklart på att hänga
Och vips så var detta förälskade juni slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0