Mitt 2013 - september.

Började med att ha en skön ensamsöndag med lunch på Andrum och glassbio a la Känn ingen sorg. När jag satt och käkade gick Janne J över gatan. Han & sällskapet gick in och handlade på Lagerhaus. Japp
Ett gäng kids förskönade området kring Assa genom att måla muren under några dagar. Fint!
Jag rensade fickorna i mina arbetskläder...
Så kom Erik & Lina på besök, det vankades tatueringsmässa! Det var första gången jag/vi träffade Lina så det var roligt att det blev pang på en hel helg hos oss. På fredagen när de anlände bjöd vi på gomiddag och så velade vi en bra stund om vi skulle slappa i soffan eller dra ut. Slutade faktiskt med det sistnämnda och utefest i Slottsskogen
Genom ett äventyr på J lyckades jag komma ifrån alla andra. Talade med Anna som hamnat på någon efterfest och skulle försöka hitta dit. Smet iväg och panikpromenereade till en början innan jag i ren desperation slog mig ner i en buske vid Linné och drillade lite. Därefter kunde jag lugnare spatsera på måfå och hamnade plötsligt vid Haga. Visade sig vara tio minuter till nästa vagn så beslutade mig för att ta den. Vaknade när vagnen var vid Vårväderstorget, på väg tillbaka mot stan...
Dagen efter var jag otroligt seg men lyckades tillslut, mycket tack vare envist arbete från Linas håll, att komma igång. Vi tog oss först till Sukho Thai för middag och därefter vidare bort till mässan i Lisebergshallen
Den här gången tävlade Erik i Big King of 2013. I vanliga fall är det ju egentligen tatueraren som tävlar även om "duken" också brukar få pris. Men denna kategori fokuserar på just kunden, att hen lagt ner mycket tid, pengar, smärta etc. Och Erik vann!!! Blev så OTROLIGT glad. Har aldrig fått beskåda en seger förut utan när jag varit med har det blivit andra- och tredjeplatser. Och det var verkligen härligt att få vara på plats en av de gånger då det gick hela vägen
Vi hann även smita iväg och få åtminstone ett åk. Tog såklart Balder
Såsmåningom "slängdes" vanliga besökare ut men vi fick hänga kvar med vipparna. Såpass nöjda, hehe. Träffade både Jens & Jacob och berättade för den senare att jag nämnt honom i ett Första Maj-tal en gång.
Bästa grabbarna!
Var även tvungen att posera med bartendern då han gav mig rabatt på vin när jag välte ut mitt fulla glas
När jag & Anna skulle hemåt kissade jag för andra kvällen/natten i rad i en buske. Vad gör en när donken har mage att stänga liksom? Upptäckte sedan att jag knäppt ihop min jacka med min tröja helt omedvetet och gått så en stund. Har typ 20 bilder på detta då jag var så stört fascinerad av det och inte kunde sluta stirra, haha
Kolla vad somrigt det var fortfarande!
Så var det dags för tatuering! Eriks födelsedagspresenter till mig & Anna. Var så nervös över hur det skulle vara att tatuera revbenen. Men det gick så himla bra! Kajsa tyckte vi båda var väldigt avslappnade och duktiga. Tror det hjälpte mig att jag hade så fruktansvärda förväntningar och att jag jämförde med min chest piece. Och då var ju detta som en smekning i jämförelse! Blev väldans väldans nöjd. Tack Erik & Kajsa!!
En lördag var vi ett gäng goa brudar från jobbet som for på dagskryssning till Fredrikshamn. Började med fet brunch och hängde sedan mest bara i baren och skrålade. Fick så himla konstig tidskänsla av att sätta igång på förmiddagen och vara helt slut framåt 20-tiden. När vi stigit i hamn gick vi till Kellys och avslutade där. Åt en fucking amazing pizza med vegansalami och vitlöksdressing.
Mycket värd dag!
En AW på Henriksberg. Måste varit den gången jag käkade deras Haloumiburgare. MMMM!!!
Gick på ÖIS-Varberg också. Kände mig så smutsig när jag stod och skrålade i ÖIS-klacken, men roligt var det! Fast jag & Annelie råkade hänga i baren nästan hela andra halvlek. Gick upp för att köpa oss något att dricka i halvtid och kom ner med tio minuter kvar utan att riktigt förstå hur det gått till
Månaden avslutas med bokmässan! Traditionsenligt var stora delar av Annas familj på besök. Traditionsenligt var det väldigt mysigt
Vi var givetvis på Galagofesten också! Den är ju då på torsdagen så fredagen på jobbet var den jobbigaste jag upplevt. Två timmars sömn med alkohol är värre än ingen sömn utan alkohol kunde jag konstatera! Men värt det givetvis då Pusterviksfesterna alltid levererar
Årets skörd
På lördagen dansade jag med dessa på Rio Rio. Vi fick köa skiiiiitlänge så många droppade av innan vi hunnit in, var ett stort gäng från början. Det var synd! Men vi hade sköj.
Under köandet var jag & Ebba tvungna att smita in på en byggplats då jag var paniknödig. Efteråt pustade jag nöjt ut och sa "detta är glamour"
BRR! Känner ni hösten smyga sig på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0