Vinprovning, del 1: Villiera.

En härlig lördag, första dagen på vår Sydafrikanska semester, åkte Kim & jag på vinprovning! Det var fullkomligt makalöst bra. Massa pluspoäng till Wine flies för den opretto stämningen. Jag tänkte visa lite bilder och börjar med den första gården vi åkte till - Villiera.
Helt okej trevligt att inledda med skumpa 10.00

Bäste guiden Rian korkar upp
Favoriten
Flashiga lokaler

Utifrån
Så fick vi en tur bland plantorna och snabbkurs om den första fasen i vinets väg
Så himla nöjda tjejer (för att inte tala om stiliga i obligatoriska hattar)

Så fick vi komma in i sjävla fabriken, kanske den mest spännande platsen
Rian berättade engagerat om tillverkningsprocessen
Vi hörde fascinerat på
Så var det dags att kika in i förvaringen

Kolla bara!

Vi avslutade med mer dricka - vitt, rött och dessert
Tydliggörande av de skiftande nyanserna
Hurra för Villiera!
Så åkte vi vidare till nästa gård, mer om det nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Kimbibob

Yeeey! Vill tillbaka!

Svar: Jag med! Jag med! Jag meeeeed!
Linn Rosenborg

2013-03-18 @ 21:34:16
Postat av: a

lyxlir!

2013-11-19 @ 20:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0