Rocky, kapitel 1.

En tidig vårdag 2007 föreslog mamma & pappa att vi skulle hälsa på pappas kollega i Gröndal. Det visade sig att hans hundar Rambo & Liz råkat få barn, sju små valpar. Första gången vi kom dit var de fortfarande mycket små och pep omkring i en "hage" inne i ett rum. Vi kelade med dem och jag tyckte såklart att de var jättesöta! Plötsligt ber pappa mig att välja en av dem. Jag skrattar gott åt det lilla skämtet, men pappa envisas. Några år tidigare hade vi hälsat på Göran som då hade en Rottweilerhane hos sig vilket visade sig inte vara hans egen hund. Det visste jag dock inte än utan var säker på att det var små "rottisar" jag såg = någon sådan skulle vi aldrig skaffa, det visste jag. Inte förrän jag tittar på mamma och hon glatt nickar inser jag att det är sant det de säger. Vi ska faktiskt få en av dessa småttingar! Överlycklig ber jag om att få vänta med valet till valparna växt till sig lite vilket jag givetvis får. Därefter hälsar vi på varje vecka fram till den lille ska få komma hem till oss. 

11/5-2007 hämtar vi Rocky - han ligger mitt knä under hela den långa bilfärden hem till Linbanan och är jätteduktig. Endast en gång, några hundra meter hemifrån får vi stanna så han får kräkas lite. Hemma väntar Goliat som då, i jämförelse med Rocky, verkligen gör skäl för sitt namn också fysiskt och inte bara mentalt som annars. 

Några dagar senare åker jag iväg till Göteborg och spelar basketbollturnering i några dagar men därefter är jag & Rocky hela sommaren. Han sover inne i mitt rum och tidigt, tidigt varje morgon väcker han mig med sina pip och vi går ut och kissar. Sedan får jag ligga på golvet och klappa, klappa, klappa tills han somnar om. Ibland smyger jag upp i sängen igen men oftast ligger jag kvar och så sover vi där i några timmar till.


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0