Sommarens första dag.

Det har varit några dagar här och där fram till nu som varit väldigt somriga. Jag har dock inte riktigt "våga" ta ordet sommar i min mun ännu. Av någon anledning tänker jag att det måste bli juni först. Men idag var det minsann sommar! Det kan tillochmed jag "erkänna". Tyvärr har jag suttit "instängd" (många citationstecken i detta inlägg) större delen av dagen då vi hade redovisningar av våra grupparbeten. Som tur var så var det intressant iallafall och vår redovisning om Ringhals kärnkraftverk & hållbarhet gick bra.
När jag kom hem slängde jag av mig kläderna och slängde mig på sängen en stund för att äta rester från helgens kalasande och ta igen mig lite. Såsmåningom skulle jag ta mig ner till affären och bestämde mig då för att det var dags för shortspremiär! Värmen var påtaglig trots att klockan hunnit ticka iväg en bit. Dock så hade det plötsligt börja regna vilket kändes typiskt. Men! det skulle visa sig vara årets första varma regn så det kändes bara underbart. Så där strosade jag i shorts och brydde mig inte om att fälla upp paraplyet utan njöt bara, dessutom med Markus i lurarna så det kunde knappast bli bättre.
Nere vid torget var pride-flaggorna hissade
Såhär fina är träden längs Höstvädersgatan just nu:
På vägen hem mötte jag Annelie som också gick barbent och utan paraply. Av henne fick jag en nyplockad liten blombukett!
När Anna ännu senare mot kvällningen kom hem från sin redovisning hade hon med sig mat från Jonsborg! Såhär nöjda blev vi av baconburgarna:
Och så har jag beställt tågbiljett till Eskilstuna också, far redan imorgon! Strålande start på veckan med andra ord.

Kommentarer
Postat av: änne

livet e gött

2012-05-25 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0