En lista.

10 saker jag tycker om:
Att kliva av från spårvagnen en fredageftermiddag med solen i ansiktet och den här i öronen


Den fullständiga spagettikänslan i kroppen efter 80 längder i bassängen


Kortspel och fryspizza från Itäpoiju efter bastun i Lintuluoto


För att citera en Facebook-grupp: känslan av ultimat freshness när jag duschat efter festival


När jag plötsligt brister ut i skratt eller bara ler fånigt för att jag kom att tänka på något


De små stunder av ro och tillfredställelse som ibland trots allt infinner sig


Helgerna som kombinerar en svettig danskväll med Minttu-shots och frivillig ensamhet i soffan framför favoritprogrammen med en påse chips


Upptäckten av Brunnebys päronsaft på Wieselgrens matcenter (och själva saften förstås!)


Känslan och uppskattningen av Eskilstuna efter flytten


Hur lyxig min säng känns med sin bisarra storlek, sina vackra smidesjärnramar och mina vita sängkläder


9 saker jag tycker mindre om:

Antiklimaxet som infinner sig när vi äntligen tar oss till popklubb och kön är för lång


Uppgivenheten som ofta infinner sig vid en titt på samhället


Krisen när toapappret är slut och bajsnödigheten konstant infinner sig


”Utanförskapet” som ibland följer av att varken dricka kaffe eller te


Lastbilar som kör ner elledningar och tvingar mig dela vagn med halva Hisingen


Min outtröttliga förmåga att tappa bort den sista kvarten på morgonen och få ohyggligt bråttom trots att det var lugnt från början


Avbrytande och idog vägran att lyssna


Att alltid få märken på näsan från solglasögonen


När vi peppat en serie och spänt väntat under nedladdningen för att sedan upptäcka att det var .mkv-format = funkar inte på TV:n


8 bloggar jag läser:
Ebba
Kawa
Angelica
Anna
Flora
Ida:s samling
Martin
Lisa


7 saker jag vill göra i framtiden:
Resa så vansinnigt mycket, både för utbildning/arbete/ordentlig upplevelse av en annan plats och för ”vanlig semester”


Se Rolling Stones live på en stor arena


Måla årstiderna på skjutdörren i sommarstugans vardagsrum


GÅ PÅ FUCKING POPKLUBB!!!


Bli utrikeskorrespondent


Köpa ett hus vid havet till mamma


Åka långtradare längs Norges kust med pappa och hälsa på hans kusin


6 böcker jag tycker om:
Arto Paasilinna-Harens år

Mian Lodalen-Tiger

Ken Kesey-One flew over the cuckoo’s nest/Gökboet

Åsa Linderborg-Mig äger ingen

Erlend Loe-Blåst

Katrine Kielos-Våldtäkt och romantik


5 saker jag är rädd för:
Döden

Konflikter

Stormar (var dock värre när jag bodde på landet)

Elstötar

Älgar


4 ord som beskriver mig:
Flamsig

Överanalytisk

Politisk

Inåtvänd


3 saker jag ser fram emot:
Annas hemkomst imorgon

Helgen med Lisa i Stockholm

Vårens parkhäng och utforskande av västkusten


2 snygga killar:
Darren Bancroft

Anders Wendin


1 bra låt:
Bob Hund-Harduingetmankandansatill?


Kommentarer
Postat av: änne

"Den fullständiga spagettikänslan i kroppen efter 80 längder i bassängen" MMMMMMMMM.

2012-03-07 @ 15:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0