Lucka 9 - Berätta om en av dina favoritlåtar.

För att citera Lisa: "Jag gillar ungefär enmiljarsjuhundratusen låtar
och att välja en favorit av dom är som att välja en sak man ska äta
resten av livet, nae svårare är det"
Men om jag nu ska göra det ändå så får det bli
Markus Krunegård-Se på mig nu, vad tycker du?
Den är bra rent teknisk, introt är gött, melodin är fin och så vidare.
Men framför allt så träffar texten precis rätt. Krunegård har lyckats med
det otaliga gånger, men detta är sannerligen en fullträff, på gott och ont.
Vi har också sjungit/skrikit mycket till den under gymnasietidens vinkvällar.
Känslan då var kärlek till mina medmänniskor och någon slags bitterljuvhet.
Vi var på något vis glada och fulla och dansade. Men samtidigt så fanns
sorgen och det där jäkla ältandet hela tiden med i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0