Lucka 2 - Berätta om staden som du bor i.

Eskilstuna är namnet och här är jag född. De första tio åren bodde jag i
ett bostadsområde en liten bit utanför stan. Sedan flyttade vi ut på landet,
närmare bestämt till Stora Sundby. Det innebär dock fortfarande Eskilstuna
kommun. Sedan ett par år tillbaka bor jag i en ganska central etta.
Mina känslor för staden är blandade. Det finns både hat och kärlek
inblandat. Ibland blir jag så trött, allt är så bekant och sådär.
Men samtidigt är jag uppväxt här, staden har sina fina sidor och
somliga människor som finns här ligger allra närmast hjärtat.
Jag har speciellt börjat uppskatta staden på sistone då det blivit klart att
jag ska flytta härifrån.
Från Eskilstuna kommer bland annat bandet Kent, 1984 års Miss
Universum Yvonne Ryding och Christer Lindarw, dragshowartist.
Detta blir nog inte det mest intressanta inlägget under denna kalender.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0