Lucka 16 - Berätta om hur du var när du var liten.

Jag har tyvärr inte tillgång till så mycket gamla bilder här hemma/på denna datorså det blir mestadels text.
Men här är några, hyfsat gamla, bilder!
Som liten var jag en väldig blandning skulle man kunna säga. För samtidigt som jag var väldigt tuff och
framåt, lekte "hårda" lekar med pojkarna och så vidare så var jag också livrädd för att få skäll. T.ex. en
dag på dagis så hade Oscar, som hade en lätt cp-skada, "tagit" det låga handfatet (det fanns ett lågt och
ett högt) och jag försökte få plats bredvid honom. Men då han tycktes vägra flytta på sig så knuffade jag
till honom så hårt att han ramlade omkull. Väldigt tufft alltså. Men samtidigt började jag storböla när
Fröken Ragnhild skällde ut mig efteråt.
Jag var väldigt framåt och oblyg som liten. Ibland gick det till överdrift, till exempel då jag kunde springa
fram till främlingar, ofta män, och klänga mig fast vid deras ben. Det fann mina föräldrar lite jobbigt ibland.
En ganska jobbig (väldigt jobbig när jag tittar tillbaka) grej från när jag var liten är att jag led av någon
typ av förstoppning eller så som gjorde  att jag sjukt ofta bajsade på mig. Så jag hade blöja i flera år
och det måste ha varit asjobbigt för mina föräldrar, men jag reflekterade inte så mycket över det då.
Dock så tyckte jag det var väldigt läskigt när jag skulle medicineras. Jag fick nämligen för mig att hela
flaskan (kanske en halv liter) medicin skulle slukas på en gång. I själva verket så var det lite i taget och
utspätt med saft. Så medicineringen gick utmärkt och jag slapp det okontrollerade bajseriet.
Vi var ofta ute på crosstävlingar under några år i min barndom. Framförallt var det Tomas som höll på.
Då var jag väldigt social, cyklade runt i depån och fixade massor med nya kompisar, testade BMX-banorna
och skrapade upp hela knäna, lärde mig UNO i en husvagn, skaffade massor med autografer från coola
crossåkare, impoerades av Elin Mann som i princip var ensam tjej bland alla grabbar, hjälpte Olle och Tia
i crossbussen osv.
Jag älskade att cykla runt i bostadsområdet. Ofta åkte jag hem till Jennie, min bästis, och vi spelade tv-
spel, lekte Knasen, sprang runt i vattenspridaren mm. Jennie bestämde mig ofta och jag fogade mig allt
för villigt efter hennes bestämmelser. Till exempel när hon var solgud och jag vattengud. Så hon klarade
sig inte länge allt utan sol och jag inte länge alls utan vatten. Så medan hon njöt av värmen fick jag knata
fram och tillbaka i vattenspridaren och blev stelfrusen, utan att protestera.
Jag gillade action, åkte inlines nedför trappor, rejsade med kickbiken utan att se framåt (ledde till en
ödes-diger krasch med uppskrapade knän) och hoppade långt, långt från gungan på Lundbyskolans
skolgård.
Jag var också en rejäääl killtjusare som hade måånga olika pojkvänner och nästan alltid vann dans-
tävlingar tillsammans med mina kärlekar. Vi smög ofta in på skoltoaletten och pussades. Och jag och
Simon N brukade leka att någon av mina Barbiesar och min Action Man hade sex, ehehe.
Det var lite om mig som liten. Gud vad roligt det var att skriva om! Men jag ger mig här.

Kommentarer
Postat av: Jummie

Hahahah, vad elak jag känner mig. Vi var jävligt duktiga på att hoppa hinder också :p

2011-12-18 @ 14:14:14
Postat av: Jummie

Hahahah, vad elak jag känner mig. Vi var jävligt duktiga på att hoppa hinder också :p

2011-12-18 @ 14:14:38
Postat av: linn

Hahahaha! indeed :D

2011-12-18 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0