Lucka 1 - Berätta om dig själv.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva mig själv på ett sätt som
gör det någorlunda intressant och inte alltför långdraget.
Jag är en ganska gladlynt person som skojar om det mesta. Ibland
(ganska ofta) går det till överdrift och ibland är det bara en försvars-
mekanism. Men oftast, tror jag, så är det bara vanligt trams.
Dock så kan jag vara på fruktansvärt dåligt humör och min stubin är
ganska kort. Men det har förbättrats avsevärt på senare år.
(Bild lånad av Ebba) Jag tycker om socialt umgänge och att träffa
människor. Ofta är jag pratglad men kan också vara tillbakadragen i
nya kretsar där jag känner mig lite osäker. Ibland älskar jag också att
vara alldeles ensam. Gärna i min soffa eller på en sjukt lång promenad.
Min mamma är finsk (fast född i Sverige) och min pappa är norsk.
De båda länderna besöker jag rätt så ofta. Finland har jag varit i minst
en gång per år sedan födseln i princip. Norge har varit mer av en
periodare. Men sedan 2004 har det blivit rätt så regelbundet.
Jag är en väldigt ältande person som lever mycket i det förflutna och
tänker på hur saker och ting sett ut om jag agerat annorlunda i
olika situationer. I synnerhet då det kommer till karlar. Detta är väldigt
frustrerande. Men precis som med stubinen så vågar jag påstå att jag
gör framsteg.
En stor del av mitt liv består av politisk aktivism i olika former.
Mina hjärtefrågor är att krossa kapitalismen, patriarkatet och rasismen.
Så, det var en liten bit av mig.

Kommentarer
Postat av: änne

kul med lista! och kul att majoriteten av bilderna på dig är tagna av mig/med min kamera. yay

2011-12-02 @ 23:59:52
Postat av: Anonym

Haha, juste!

2011-12-03 @ 00:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0