Hole in the ground.

Om man bortser från Norge & Finland så är det idag 12 år sedan jag för första gången åkte utomlands. En kväll, jag vet inte vilken månad det kan ha varit, så satt jag, mamma och pappa framför teven och spelade Bingolotto. Vi gjorde faktiskt det väldigt, väldigt ofta på den tiden.
Jag hade som vanligt gett upp att hålla reda på alla siffror halvvägs in i halva första omgången. Så mamma spelade på två lotter, sin egen och min.
Så var det dags för utlottning på lottnumret, de rabblade siffra för siffra. När det var klart reser sig plötsligt mamma ur soffan och utbrister, jag har vunnit en resa!!!! Vi hade alltså vunnit en resa 5000 kr. Jag och mamma, min lott, hon som duttade.
Och det var så vi hamnade på Fuerteventura, vår familj och familjen Åsevall. Det var en härlig tripp med många minnen, sex år ung till trots.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0