Lemon.

En annan grej jag kom på förut när jag bastade, var att en gång för mycket längesedan. Skulle tippa en sisådär 6-7 år sedan kanske så var jag och Lisa hemma hos Mommi och Vaari. Vi lekte bibliotek i deras sovrum och hade en strykbräda som disk. Sen fick de komma in och låna böcker osv. Superkuligt! Men så kom Vaari in och skulle ha tag i Populärmusik från Vittula. Den är ju gul då och borde vara lätt att hitta. Men vi kunde inte se den någonstans.
Efter ett tag när vi lekt färdigt så skulle vi plocka undan. Då hittade vi den! Vi hade använt den som något annat och täckt över den. Av någon anledning tyckte jag den verkade spännande. Berodde gissningsvis på omslaget. Så jag lånade hem den, och läste den. Hmmh, det var inte mycket jag förstod. Men jag hävdade bestämt att jag tyckte den var bra. Minns vissa grejer ur den svagt, en del kanske bara är föreställningar. Men bastuhändelsen minns jag mycket väl, och det var därför jag kom att tänka på den. Funderade på hur det skulle sluta om jag somnade i bastun. I alla fall, när jag får tid ska jag läsa den igen. Så jag får nys om vad det verkligen rör sig om. Japp, då vet ni det också.
G'natt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

<3 jag minns detta svagt. iallfall bibloteksleken, men bara väldigt vagt. minns du alla gånger vi tog av deras krämer och gjorde expriment, älskart. populär musik från vittula finns på film ju, sitter på bussen hem nu:D:D bara 5 timmar kvar<333

2009-10-08 @ 14:15:35
URL: http://huckelberry.blogg.se/
Postat av: moa

Den är ju riktigt bra! Har du inte läst/sett den sen dess?

2009-10-08 @ 19:40:19
URL: http://lykkefund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0