Jag berättar vad som helst.

Sendrag, ett av de mest smärtsamma (vardagliga) fenomen som kan drabba oss. Sendrag kan man få i stort sett var som helst, under förutsättning att där finns senor vill säga. Det varierar förstås från person till person vilka platser som är mest drabbade. Men överlag är det vanligast att få sendrag under foten eller vaden.
Även lår, tunga, tår och fingrar (där emellan vill säga) brukar drabbas, mm mm.
När muskeln dras ihop, beroende på nerkylning, träning eller stillasittande får man sendrag. Det kan även uppstå om man sträcker på sig riktigt ordentligt under en lång stund.
För att motverka sendrag kan stretcha, en teori säger också att magnesium har en förebyggande effekt.
När sendraget väl slår till gäller det att hålla sig lugn, även om det kan vara svårt då smärtan i många fall kan beskrivas som olidlig. Det varierar om rörelse eller stillhet är det bästa, men alla vet om att när det väl är över är det otroligt skönt.

Kommentarer
Postat av: jag

jag får sendrag av att tänka på det, plus att strecha funkar inte, tro mig. varje gång jag strechar efter att ha haft sendrag kommer det igen och igen och de blir bara en ond cirkel. så stryck strechningen, det är en myt, precis som att man ska spotta 4 ggr bakom höger axel när man ser en svart kat går över vägen. myt. vad händer egentligen om man inte gör det. just det, testa det, jo de ska jag berätta, ingenting, ren myt. det blev väldans långt skrivet nu.. saknardig förresten BAOTA mycket, du kan ju ringa nån gäng när du går vilse i nyfors, för då kan jag berätta hur mycket jag saknar dig! förresten tycker jag vi ska bada mitt i natten när vi är i finland i sommar, jag saknar att bada och jag saknar finland, men mest av allt saknar jag dig, punkt.

2009-05-31 @ 23:51:02
URL: http://huckelberry.blogg.se/
Postat av: EmmaEriica

Tack för din kommentar! :D

2009-06-01 @ 00:27:55
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0