Umgås och turista.

Okej, jag hann aldrig skriva om Sölvesborg när jag sa att jag skulle det. Och i helgen var det å-festen så då bidde det ingen tid över för bloggande. Det var rätt så kul, speciellt Nationalteatern. Och jag har inget att se fram emot när jag blir vuxen eftersom jag redan varit inne på Harrys x) (skämt åsido det där med att se fram emot)

I Sölvesborg var det mysigt. Vi hade varannan-dag väder men det gick fint ändå. Rocky fick följa med, han var jätteduktig! :) Vi kom dit på fredagskvällen och Maja välkomnade oss i ösregnet. När vi väl kånkat in oss så träffade vi Ralle också. På lördagen åkte vi ner till Åhus och badade på en strand som fick en att tro att man var utomlands. Men vattnet var en annan femma, sviiiiinkallt! Men fyra dopp blev det minsann (snabba, vääldigt snabba) Sedan käkade vi en lätt lunch och glass inne i Åhus. Det var en rolig tant där vi åt mat. Ralle, mamma och Maja att s.k. Sillamacka. D.v.s. smörgås med sill. Och tanten stod och sa till alla att de skulle ta sillamacka. Och det var jättegott, det kunde hon rekommendera (allt det sa hon på rätt så kraftig skånska) Sedan tillade hon att hon var som hon var, inte som hon borde. Vilken tur för det hade nog ingen listat ut.

Dagen efter var det regnigt. Men då var vi och handlade och Erik och jag rekade inne i Sölvesborg. På kvällen gick vi en promenad i den facinerande bokskogen.

På måndagen började Ralle och Maja att jobba efter 7 veckors semester (lärare, ja) Så då åkte jag, mamma och Erik in till lilla mysiga Sölvesborg och utforskade hela stan med hjälp av en sorts "Gör din egen stadsvandring utan guide-karta" Väldigt hög turistfaktor :) Vädret var soligt den dagen.

Sista dagen öste regnet ner. Men vi vägrade sitta inne, och trotsade vädret och begav oss ut på Hanö. Där gick vi och kollade i bergen, på en fyr, på en stor stensporre, på massa skulpturer mm. Vi var skapligt blöta sen! Det roliga var att när Maja kom hem så sa hon: "Då blev det inget Hanö idag då" Jodå! kunde vi stolt säga, hehe.

På vägen hem på onsdagen så åkte vi bl.a. förbi Norje. Och när vi kom till Kalmar (vi åkte längs östkusten hem) så åkte vi över till Öland och käkade lunch och badade innan vi fortsatte hemåt. I Söderköping stannade vi och åt glass på Smultronstället. Jag åt en hel sandlådehink med spade, och ungefär hela Söderköping såg på. Fem kulor, mjukglass och strössel. Jag var ganska mätt och måttligt sugen på glass efter den portionen. Men gott var det!

Med andra ord, vi har varit riktiga turister. Men det är trevligt det också ibland har jag upptäck :)

Kommentarer
Postat av: angelica

svar på kommentar: aaaah! :D fast fannn. jag har börjat vela och fundera om jag borde gå bild. :(((

2008-08-17 @ 20:28:32
Postat av: Bajs

när jag var på smultronstället sist åt alla typ hinkar, galnast var en kille på typ 8 bast som frågade om han kunde få 7 kulor istället:D

2008-08-17 @ 21:11:34
URL: http://huckelberry.blogg.se/
Postat av: Max

Meh Sill är ju lyx, vill ha!



Killen på 8 bast nöjde sig alltså inte med 2 kulor som alla oss andra, bortskämda unge ^___^,

2008-08-18 @ 01:41:52
URL: http://maxjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0