Mitt 2013 - mars.

Mars inleddes alltså på semester i Jeffreys Bay! Ett litet surfarmecka dryga 12 timmars bussfärd öster om Kapstaden. Där bodde vi på Ubuntu Hostel som var ett väldigt härligt ställe med skön personal och sköna gäster!
Kim & jag var alltså först på plats och efter någon dag anslöt fler. Under ett par dygn var vi nästan hela gänget där samtidigt.
Här Kim & Emily A en afton på balkongen där vi ofta satt och lyssnade på Indiska Oceanens vågor.
En dag hyrde gänget in sig på en surflektion. Jag som älskar havsbad men är en mindre digger av att okontrollerat tumla runt i salvatten passade och agerade istället sakpassande/fotograferande/orolig "förälder". Mysigt det med!
När vi inte hängde på stranden eller gick vilse längs de evighetslånga gatorna och blev skjutsade hem av vakter så chillade vi mest runt. Satt i hängstolarna på bakgården och hängde med dessa:
läste denna braiga gjorde jag
I övrigt dominerades dessa dagar till stor del av att äta jävligt goda grejer, men mer om det i stora matinlägget!
På hostlet bodde förutom människor och änder också ett par gulliga hundar. Denna dam tycker jag påminde väldans mycket om Stina Hägglund Ode, alltså Annas hont.
En afton var vi på The Mexican, en jättemärklig bar/klubb med det mest minimala dansgolv jag upplevt, kombinerat med en jättestor sittdel som var helt tom. Det i kombination med samma låt typ 20 gånger i rad och konstiga danstyper gjorde att vi mest hängde ute på balkongen
Så efter dryga veckan med sol, bad, grillkvällar och diverse rajtantajtansysslor for vi tillbaka till Kapstaden, ett dygn försenade på grund av felbokning, för att runda av resan.
Kim fann äntligen ett par fina Air Max i damstorlek, något hon/vi sökt under hela resan. Såpass nöjda!

Vi var och sa hejdå till människorna på LRS-kontoret
Och den allra sista dagen gick jag, Bobban & Emily A och skaffade piercingar/tatuering!
En sista ljuvlig juice på Mango Ginger
Och till sist dags att ta en sista runda biljard, svepa en sista Black Label och ta farväl av vännerna på GE
K-Lowe framför K-Loweskylten!
Så satte vi oss tillslut i taxin och blickade tomma bakåt medan vi lämnade Kapstaden allt längre bort ifrån oss. Flygresan var evig och jag var ständigt övertygad om att en blodpropp skulle sätta sig i benen närsom. Var uppe och gick flera flera gånger och hade ont som fan de stunder jag inte lyckades sova. Men så, efter ett überstressigt byte på Heathrow var vi på Landvetter igen. Och det var kallt som SATAN! Vi vände om och kunde desperata inte förstå varför vi flugit hem.
Men så kom vi ut i ankomsthallen och jag fick syn på detta/dessa, så då blev allt genast mycket bättre
Så stannade Erik & mamma kvar i götet över helgen. Gjorde ingenting särskilt, utan bara göttade oss tillsammans.
Så återvände vardagen. Postreseplånboken tvingade fram en ordentlig inventering av skafferiet vilket också ledde till en sortering. Blev något rastlös under de första veckorna, ja.
Så började våren titta fram och jag & Anna firade med badkarsfest!
Strax innan jag for fyllde Erik 30 och ett par veckor efter hemkomsten var det dags att fara på fest i Västerås!
Stannade sedan kvar i några dagar för att hinna hänga lite mer. En dag när Erik var på jobbet tog jag en promenad vid Mälaren. Och trots att jag fortfarande kunde gå på isen så kändes det vårigt tack vare all härlig sol.
Hann även med våffelsöndag med Henrik och måndagsmiddag med Karl & Ebba!
Jag hade tagit ledigt från skolan den veckan för helgen efter var det påsk. Så efter Västerås for jag vidare till Eskilstuna för skön semester och igentagande med vänner, djur, familj etc.
Efter en kväll på stan upptäckte Emma detta vidriga på mig och vi jämrade oss högt och skrattade om vartannat
En morgon fann jag detta i sängen. Orimligt lycklig blev jag!
Och ungefär så var mitt mars! Fint va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0