Mitt 2013 - maj.

Sköna maj intog Göteborg och för er som känner mig ens en gnutta är det säkert lekande lätt att lista ut hur jag inledde månaden.
Kände mig tjusig i satinfluga och med stjärnan fastnålad nära hjärtat.
Vi marscherade från Järntorget till Gustav Adolfs i Vänsterpartiets tåg. Väldigt mycket mer pepp än året innan då jag i princip var ensam, nu hade jag ett stort gäng finfina vänner med mig! Exempelvis Hannah som jag lånat denna bild av.
Spenderade en ledig dag med att promenera till Saltholmen, så lyckligt svettig av denna värme!
Gick förbi Röda Sten
Försökte dra ner på chips och godis. Hade en skön lördagskväll med detta. OBS! De två bitarna som ligger på vindruveasken kostade 70 kronor
Så var det dags att lämna västkusten för en tid framöver! Började i Stockholm och bodde då med dessa ljuvliga. Här på en promenad där jag gjorde årets bararmspremiär
Vi hade många lyxiga kvällar med flippad hamburgerbuffé. BJ's (den första av många för min del) etc. Älskar så att hänga med dessa och bara götta runt, leva livet och så vidare
Huvudsyftet med denna resa var ju dock något helt annat, nämligen Färnebos föreläsningsturné! Jag, Emma & Kim pratade engagemang med 12-åringar och var så urladdade efteråt att vi var tvungna att gå till Mosebacke och äta ciabatta/dricka vin för miljontals kronor efteråt. Fick slänga av oss jackorna och var euforiska

Sommaren började sannerligen bre ut sig över holmarna
Avslutade omgång ett i huvudstaden med utepizza på en sjöstadskaj
Sedan var det dags att joina min andra familj och bila upp till Härnta. Denna bild från Anna
Det vankades nämligen 150-årskalas där Suss, Ole & Ann skulle firas. Hade en mycket bra kväll med god mat, dans, massa sång på scenen (kände mig verkligen som en superstar!) och tal till Suss då jag delade tårar med henne & Anzing (FINT) etc. En bra vistelse i allmänhet också. Bodde hos Annas urgulliga moster Ulla och hennes man Tore. Träffade även deras son Micke. Det var kul!
Tilllbaka i Stockholm träffade jag pappas kusin Morten, hans fru Marit och deras barn Kristin & Hanne, alltså mina sysslingar. Det hela var väldigt spontant och en smula slumpartat. Jag såg via s0cial mediAz att de var i stan i samband med Hockey-VM och tänkte att vad tusan, jag föreslår en fika! Det gick hem och så hookade vi upp och tog igen sisådär åtta år. Så himla bra
Vi fortsatte att fira det eviga solskenet med en utemiddag på Medis
En dag lunchade jag & Gustav med Lisa som jobbar på UR och alltså håller till i TV-huset. Lunchställena där i krokarna är bra ställen för att spotta kändisar. Denna dag fick vi dock nöja oss med Mats Knutson. Men huvudsaken är ju att falafeln var god, TROTS att jag valde bort oliverna - något restaurangkillen hade oerhört svårt att greppa. Efteråt promenerade jag bort till Djurgården och spatserade runt där ett slag
Så for vi till Sala för en gymnasieföreläsning och sedan raskt vidare. Spenderade aftonen med Emma & Moa och dagen efter skulle vi köra på Eskils temadag, alltså min gamla gymnasieskola!
Hårt liv
Så skum känsla att äta i matsalen, fast samtidigt inte konstigt alls
Pratade ner Eskilstuna en del på vägen dit, men det är ju himla fint trots allt
Så tog Kim & jag tåget tillbaka till Stockholm. Det var äntligen dags för vad jag fantiserat och drömt om i sisådär fyra år. The Knife-konsert! Jag hade lyckats haffa två av de biljetter som såldes slut på 27 sekunder. Lisa hade också varit på hugget och fyllde dessutom år denna dag så det var guld och gröna skogar alltihop. Tillsammans med Anna åkte vi ut mot Norsborg (fast vi märkte först när vi var framme att vi åkte samma tub, hehe). Hon hade guidat två amerikaner dit så vi fem slog oss ner i gräset för att äta kakor och vänta
Även om det var väntat så gick en viss besvikelse över bristen på äldre låtar inte att undgå. Men nog var det fett alltid! Och jätteroligt innan när det kördes Danceoke, alltså att istället för att sjunga med i textremsor dansa med till musikvideos. Oerhört underhållande att försöka hänga med Beyoncé, Loreen och company tillsammans med typ tusen andra människor
Dagen efter körde vi på något helt annat, nämligen Uggla på Grönan!
Och vips! så hade lille Liam hunnit blir ett barre så vi blev upplockade av Rolf & Inger och for till Stränkan för dunderkalas
Jag, Inger & (kusin)Anna blev ballongansvariga
Alltså Sara och bakverk, kolla bara!
Liam inspekterar
Märks att dessa två är systrar alltså, lyckas alltid råka knäppa sig på bild
Ibland med flit också
På kvällen, tillbaka i Sjöstaden, firade vi Lisa samt att hon & Gustav skulle flytta. Lustig grej med det var att gången innan jag var där hade de inflyttningsfest
Efter det spenderade jag nästan en vecka hemma hos mamma. Följde med henne & Agnes på träning
La i båten i kanalen och tog årets första roddtur med Erik
Och hängde med dessa läckra
Tillslut en sista tur upp till Stockholm igen där jag & Emma gick och såg föreställningen Vita kränkta män med Lo Kauppi. Det var en obehaglig men mycket värd upplevelse. Sov sedan en sista natt på favoritsoffan innan det var dags att, efter tre veckor på vift, åka ner till Costa del sol igen
Och vad sysslade jag då med sista veckan i maj? Jo såhär va, under Stockholmsvistelsen hade jag varit i kontakt med Tobias, produktionschef på Assa för att ligga på honom lite. Men vid något skede började jag bli lite orolig och desperat och beslutade därför att söka jobb i Eskilstuna. Fick svar direkt och kallades till intervju hos Vuxenförvaltningen. Detta var torsdagen innan jag skulle åka hem. Intervjun var på förmiddagen. På morgonen åkte jag med mamma in och la mig på Mummi & Vaaris soffa för en uppladdningslur.
När jag vaknade hade jag ca 1000 missade samtal och sms. Från Anna. OM ATT JAG HADE FÅTT JOBB!
Alltså, hem på söndagen och på måndagen åkte jag för andra gången till fabriken i Majorna. Denna gång för att ställa mig vid monteringsbandet
Orkade absolut ingenting på kvällarna den veckan och när jag kom hem på fredagen låg jag först i solen en stund med Anna men gick sedan in och grät i min säng för att jag var så trött. Men kan redan nu avslöja att det blev så mycket bättre!

Jösses en så förvirrande månad detta var på grund av allt resande fram och tillbaka. Men ett väldigt väldigt fint maj med nästan alla favoriter inblandade och sommarkänslor som spratt i hela kroppen. Snart är det juni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0