Ännu ett år.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade till Göteborg! Och lite senare skaffade jag tillsammans med Anna vårt första alldeles egna hyresrättskontrakt. Jobbade som säljare, stod ut i en vecka och hoppas att denna första gång också blir den sista (beror lite på form och vad som ska säljas också såklart). Var konferencier på ett event. Körde trimmer. Klarade av att ta mig fram ensam i Stockholms kollektivtrafik utan tabbar. Åkte nattbuss. Handlade på bolaget. Med mera.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin Sara och hennes snubbe Benny är också som vänner, så ja!
Dog någon som stod dig nära?
Ja. Ja. Ja.
Vilka länder besökte du?
Förutom Sverige endast Finland den här gången.
Är det något du saknar 2012 som du vill ha 2013?
Mer tid med människor jag inte träffar så ofta, till exempel pappa. Och ett mindre slösaktigt sinne med ca noll känsla för pengar. Och själslig ro.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Det är förstås flera, de flesta jag tänker på har med negativa saker att göra inser jag. Men ett datum jag alltid kommer minnas på både mycket gott och mycket ont är 27/9.
Vad var din största framgång 2012?
Lägenhetskontraktet. Och att komma in på Färnebo och få börja i världens finaste klass. Fick dessutom detta besked samma dag som vi skrev på!
Sen måste jag också säga att jag ser det som en stor framgång att min motion, den allra sista som kom in till (V):s kongress röstades igenom! Och jag var med och tryckte. Jag hade stått nervös som bara den inför alla ombud som hade 1000 års erfarenhet och talat om varför de borde rösta ja. Då var jag stolt.
Största misstaget?
Bortslösade pengar.
Bästa köpet?
Biljetter av olika slag, spontana gåvor som gjort människor glada, saker till lägenheten.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag hälsade på en vän och vi redde ut vår relation vilket gjorde att allt känns så himla mycket bättre. Äntligen vågade jag uttala de magiska orden också.
Att kunna säga upp mig från säljarjobbet efter fyra dagar och istället åka till Finland i en månad. Det var en så fruktansvärt oerhörd lättnad.
Umgänget med mina allra käraste. Att alltid alltid skoja om penisar och bajs tills magen viker sig.
Privilegiet att få bo tillsammans med Anna, den bästa kombon jag kan tänka mig, i goa Göteborg.
Min familj. Trots allt så finns ni ju kvar, och är så fina.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Det finns massor! Väljer ut fyra efter de olika kvartalen ungefär.
4. Grimes-Be a body
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Väldigt olika. Periodvis ungefär samma, periodvis gladare, periodvis ledsnare.
Vad önskar du att du gjort mer?
Upptäckt det Göteborg har att erbjuda.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Okej lite tjatigt men det är verkligen störigt - slösat. Det handlar framför allt om ett enskilt studiemedel.
Tvekat.
Blev du kär i år?
Jag blir förälskad hela tiden, men icke kär.
Favoritprogram på TV?
Blandar alltid ihop vad jag ser när för tiden flyter ihop. Men något jag vet sändes i år är Torka aldrig tårar utan handskar som var oerhört bra. Jag & Anna tittar just nu på Nip/Tuck vilket är vansinnigt men fantastiskt. Och så inser jag att Six feet under faktiskt var i år vilket är THE Serie of my life. Kobra är en ständig trotjänare. Lilyhammer som jag raskt kollade igenom på Netflix var också väldigt bra. Skulle kunna hålla på en evighet!
Bästa boken du läste i år?
Skamligt som bara den men kan endast komma på två böcker jag lyckats avsluta i år (med undantag för de dussintals Allers-romaner jag läste i stugan) är Momo, eller kampen om tiden och Jag är Broman - Fleming Bromans memoarer som båda var bra. Bromans var egentligen kass på så många vis men samtidigt omöjlig att lägga ifrån sig och i min mening ytterst läsvärd.
Största musikaliska upptäckten?
Oj. The Shins, Bombay Bicycle Club, The Rapture, Grimes mm.
Något du önskade dig och fick?
En egen hyresrätt! och en hel drös andra härliga ting men det är nog det största.
Något du önskade dig och inte fick?
Absolut men mest bara materiella ting och absolut inget jag tänker på.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag åkte till systemet, höhö, fnissade hela tiden och gick 1000 varv = kände mig jättetöntig. Glömde dessutom påse så stod med en tetra i famnen på vagnen hem. Sedan ägnade jag lite tid åt att förbereda en månad i Finland. På kvällen hade det blivit så att det plötsligt var min & Nicolas sista dag tillsammans innan hans flytt hem eftersom jag skulle åka. Så tillsammans med Anna åt vi tacopaj, drack rödvinet jag handlat, buggade vilt och lyssnade på denna.
23.15 rullade jag ut från Nils Ericsson-terminalen på en nattbuss mot Stockholm.
!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det tycker jag alltid. Om 2012 kan framför allt sägas mer liv, mindre död.
Vad fick dig att må bra?
Mina näraste och käraste! Vild dans, god mat, att hänga i Viktoriahuset med de mest engagerade och roligaste personerna och känna att jag hittat fullständigt rätt med något, spontana utflykter, gäster på vår soffa, små lappar med peppande ord och tankar, vårt badkar, mitt nya sovrum, när lurviga bollar rullade ihop sig i knät eller gav en försiktig liten puss på kinden, att införa nya rutiner tillsammans med en fin vän - äta Jonsborg konstant, ligga i soffan och titta ett avsnitt serie varje dag, veckohandla. Att fuldansa till Toto på en småländsk parkering, nattliga äventyr, få träffa drömmännen. Listan kan faktiskt göras rätt lång. Och det känns ju bra ändå.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Många kommer och går men en som alltid består det är Markus Krunegård. Såklart.
Vem saknade du?
Min familj. En vän.
De bästa nya människorna du träffade?
Nicolas och min klass på Färnebo!
Mest stolt över?
Jag är väldigt dålig på att vara stolt över mig själv. Fast frågan behöver förstås inte ha med mig själv att göra. Men stolthet är nog en känsla som jag sällan känner, rent allmänt. Vet inte varför. Men nog är jag stolt över min familj, överlag liksom. Och en mer specifik grej skulle väl kunna vara lägenhetskontraktet.
Högsta önskan just nu?
Också en grej jag inte direkt sysslar med. Höga önskningar. Men jag vill som sagt att 2013 blir det året då saker äntligen stabiliseras lite. Och så vill jag att Sydafrikaresan blir fet!
 
 
 
 
 
 




Kommentarer
Postat av: silje

Kom til Norge =D

Svar: Ja! En strålande idé. Någon gång i vår kanske :D
Linn Rosenborg

2013-01-09 @ 13:09:25
Postat av: änne

så roligt att läsa denna lista!!!! ps. du är bäst och jag älskar dig

Svar: Det var trevligt att höra ;) DETSAMMA!! <3
Linn Rosenborg

2013-01-13 @ 18:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0