Lite mer mobilt Eskilstuna.

Sista dagen i stan hälsade jag på i lokalen där Första Maj förbereddes för fullt!
Jag bad Björn & Hector posera tillsammans. Såhär tjusigt blev det:
En ny fin duk
Även om det varit skönt att inte känna ett behov av fler dygnstimmar för att hinna med livet så börjar jag nu verkligen känna en saknad efter jag spendera sisådär 1000 timmar i veckan i lokalen. Något som gjort sig än mer tydligt i samband med Första Maj. Här är en statusuppdatering från igår kopierad från min Facebook:
Ovan känsla av gårdagen. Inger arbete i veckor innan, inga kakor att baka, ingen att möta upp vid tåget, ingen banderoll att bära, inget eget tal att framföra, ingen megafon att leda talkören i, inga stolar att fälla ihop, ingen städning att genomföra. Ingenting sådant. Jag saknade det. Framför all att vara en av dem som stod lite i centrum. Men också de praktiska bitarna. Att jobba hårt ihop med Adam, Björn, Elin, Maria, Joel, Maud med flera! Vänner och kamrater överhuvudtaget saknade jag.

Men, Första Maj i Göteborg har sina sidor det med. Jag är inte den som är den. Att avsluta dagen med Internationalen på ett fullsmockat Gustav Adolfs torg var mäktigt det med!

Bilder från demonstrationen ska ni förstås få. Men det blir i ett senare inlägg!

Kommentarer
Postat av: änne

nostalgi minsann

2012-05-10 @ 12:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0