Dear diary diarréa.

I söndags skulle jag efter en intressant dag åka tåget hem till Eskilstuna igen.
I min kupé satt tre barn vilkas humör varierade kraftigt. Deras ofta dåliga dito var rätt smittsamt. Det hjälpte inte heller att jag var alldeles för hungrig för att vilja finna mig i att Bistron som för en gångs skull låg i samma vagn inte tog Maestro.
När vi så fick reda på att tåget var sent och resenärer mot Linköping skulle missa sitt byte men inte Eskilstuna tänkte jag att äntligen har jag flyt med något under denna tågresa. Synd att det inte alls bidde som konduktören sagt, att tåget skulle vänta in oss. Istället 2 timmars väntan i Katrineholm. Tur som var fick vi käka på Sultans för 69 kronor, mumsig broccolipaj och troca för min del. Sedan fick Harpan tiden att gå rätt bra undan faktiskt.
Vinkade sedan till Joel som åkte samma tur åt andra hållet innan jag äntligen fick kliva på tåget och komma hem till sängen där jag somnade alldeles fantastiskt jävla gott.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Att åka tåg kan nästan göra en självmordsbenägen, i synnerhet att åka tåg med mindre glada barn ;)

2011-09-06 @ 21:07:28
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/
Postat av: Candie de oliveira

Låter som en fett jobbig tågresa ! hoppas du fick kompensation !!

2011-09-06 @ 21:16:16
URL: http://eyecandie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kan tro att du sov jäkligt skönt efter den resan!

2011-09-06 @ 21:31:27
URL: http://ssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0