Tjugohundratretton.

I väntan på fortsättningen av den månadsvisa sammanfattningen av 2013 kommer här en mer övergripande en i denna klassiska lista!
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
En hel del känns det som. Tar med ett par grejer som jag spontant kommer att tänka på.
Jag jobbade på fabrik vilket innebar en massa nya grejer! Alltifrån att montera en spanjolett och gå med i ett fackförbund till att använda en stämpelklocka och gå på företagsfest.
Och i Sydafrika gjorde jag ju en massa nya grejer, kanske framförallt hoppade Bungy jump!
Vilka länder besökte du?
Norge, Finland, Sydafrika och England. Kryssade till Danmark också men gick aldrig i land.
Vad var din största framgång 2013?
Jobbet på ASSA. Dels att få det och dels (framförallt!) att jag gjort det så bra.
Bästa köpet?
Flygbiljetterna! Till Kapstaden och till London
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Allt fint beröm jag fått på jobbet. Och människorna jag lärt känna där.
Umgänget med alla konstiga, underbara människor jag har runt omkring mig.
Voffsingarna!
Och en massa annat. Ett bra år må jag säga!
Och ledsen?
Att jag, tillsammans med 16 andra visstidare, fick gå nu till jul
Sista avsnitten av Breaking Bad som jag sett de två senaste dagarna, ehe
(Bildkälla)
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013?
Say Lou Lou-Julian, Macklemore & Ryan Lewis-Thrift Shop, hela denna lista, Daft Punk-Get Lucky, System of a down-Radio/Video, Maskinen-Buffalo Blues, The Knife-Bird, Baccara-Yes sir, I can boogie m.fl.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Antar att vi främst tittar på de allra närmsta åren och då är det definititivt gladare!
Vad önskar du att du gjort mer?
Lärt känna fler människor i Sydafrika, sparat pengar (som vanligt alltså), tränat, varit kreativ, ägnat kvällarna åt annat än slösurfande i soffan.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet inte riktigt, tvekat och fegat (också som vanligt), slösat förstås eftersom jag ville spara mer. Ehm, tjae, annars vet jag inte. Och det är la bra.
Blev du kär i år?
Jajamän!
Favoritprogram på TV?
Tycker alltid att sådana här frågor är svåra att besvara då allt flyter ihop. När såg jag vad? Och framförallt blir det alltid mest bara från hösten och vintern för att det minns jag mest liksom. Men hursomhelst, har nästan bara streamat detta år och Breaking Bad som jag alltså just sett färdigt var ju bara så sjukt bra.
Och jamen just ja! House of Cards! Och The Hour som jag fann av en slump på Nettan.
The Big C var bra det med. Finurligt slut som också var otroligt sorgligt men smart.
Unt so weiter som en säger.
Bästa filmen?
Samma sak här som i föregående svar men Mig äger ingen, Reservoir dogs, Exit through the gift shop, uhm...
Bästa boken?
Så tråkigt men har läst så lite i år igen. Började året med J.K Rowlings Den tomma stolen som jag gillade. Har även läst SCUM-manifestet som såklart var lovely. Låt den rätte komma in slukade jag i Sydafrika. Hmm, den senaste jag lyckats avsluta är Bonjour Tristesse av Francois Sagan som jag tycker är överhypad i allmänhet, men visst den var fin.
Årets bästa låtar?
Tar då alltså sådana som är släppta i år. Beyoncé-XO, Ida Redig-Shout, Jubel-Klingande, Empire of the Sun-Alive och mycket annat. Mycket bra P3-höst tycker jag!
Bästa matupplevelsen?
Hade så makalöst många bra i Sydafrika. Kommer nog göra ett eget inlägg om det en vacker dag. Tycker också att vi ätit väldans mycket smaskelimumsers här hemma. Anna är jävligt duktig och vi är bra på att välja satsig mat. Sedan är det supergött att det öppnat en pizzeria med prima veganskt utbud bara några minuters promenad från oss!
Något du önskade dig och fick?
Ett jobb! Lite mer stabilitet.
Något du önskade dig men inte fick?
Inget av större värde eller relevans, förutom ytterligare förlängning förstås
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jobbade och bjöd arbetskamraterna på snickerskaka. Och så var mammsen i götet. På kvällen var vi ett gäng som gick och käkade på L'Assasino.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jovars, att jag träffat familjen och vissa vänner, främst hemma i Eskilstuna, mer. Och något ni vi det här laget antagligen räknat ut vad det här så tänker inte nämna det en gång till.
Vad fick dig att må bra?
Umgänge, dans, rutiner, att titta in i någons ögon så länge en kan utan att blinka, resor, blabla
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha 2014?
Hoppa upp två frågor så får ni väl även det svaret. Och en träningsrutin då.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm, jag vet inte riktigt. Kanske Ben Wishaw när han är The Hour-Freddie
(Bildkälla)
Vem saknade du?
Som vanligt olika människor under olika perioder av olika anledningar. Bobban är ju ett solklart exempel.
De bästa nya människorna du träffade?
Personalen på Green Elephant och kamraterna på fabriken.
Högsta önskan just nu?
Ett jobb! Gärna samma som förut (tjatet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0