En sjukling ligger i sin säng och blickar tillbaks på det gångna året.

Jag fick gå hem från jobbet idag då jag mådde pretty shitty. Stod och velade alldeles för länge och försökte övertyga mig själv om att jag skulle palla hela dagen. Detta trots att hela min kropp bara skrek GE MIG VILA. DET är bara en, och en förhållandevis liten sådan ändå, konsekvens av borgarpackets förbannade "Det ska löna sig att arbeta"-smörja. Oron för ekonomin och tanken på en ÄN mindre lön än vanligt. Till slut lyssnade jag dock på kroppen och gick hem och däckade fullkomligt i sängen. Jag är så glad för det beslutet och så glad för att jag ändå har råd att vara sjuk, även om min lön är usel och nästa månads utgifter många. Så är det inte för alla.
Så, med det sagt - nu har jag legat i sängen i blott sju timmar. Givetvis mer än vanligt men ändå lite med tanke på vad det kan bli när en går och sjukar ner sig. Jag är redan rastlös och uttråkad. Ligger och fantiserar om långa resor och små utflykter. Tänkte därför ta igen lite roligheter som pågått i lilla livet.
Här kommer lite Köpenhamn, tidig vår 2014!

Jag & Anna tog tåget dit för att hälsa på Nicolas! Vi gled runt i taxi hela helgen och hade det allmänt gött. Det blev inte jättemycket gjort och arbetskamraterna undrade om vi var säkra på att det var Köpenhamn vi besökt när fråga efter fråga om vi sett ditten och datten besvarades med nej. Men det var en mycket bra helg och något vi faktiskt kikade på var Christiania

Efter mycket hungrigt, törstigt och lite frustrerat letande och velande hamnade vi på en undangömd restaurang där inne som kunde erbjuda en vegetarisk rätt och veganisera denna. Det smakade fint och miljön var mysig
Så mycket vackra byggnader med fina målningar! Tycker städer borde se ut mycket mer på detta sätt. Betydligt mer angenämnt än det sterila skit som växer fram. Nuförtiden är ofta inte ens själva arkitekturen intressant. Säkert smart och funktionell men fan inte vacker
I närheten av Nicolas låg en Nettobutik. Då vi befann oss i Danmark var det där vi förutom att införskaffa diverse livsnödvändigheter, såsom nötkräm och chips, även haffade vinet & ölen som guidade oss genom helgen
Så laddade vi upp för en natt på klubben. Jag & Anna var först så himla sega och låg utslagna i sängen och skedade i oss nötkräm medan Nicolas kompis Lilly satt på golvet och antagligen undrade vad vi var för jäkla typer. Men så återkom energin sakta men säkert och vi började peppa
Nicolas lägenhet är för övrigt så himla fin!
Tillslut kom vi iväg till klubben Rust där vi tittade på livehiphop och dansade loss. Under rapshowen blev det sjukt tydligt hur vansinnigt det danska språket är. En som såg ut som James Franco mellansnackade och det var FULLKOMLIGT OBEGRIPLIGT! Vi bara tittade på varandra och funderade över hur det där kunde vara ord som just kom ur hans mun. Hursomhelst, ytterst angenäm afton
Detta var alltså lördagen. Men vi kom ju redan fredag kväll och då hängde vi på Nicolas jobb, dvs. universitetet med hans kollegor. Alla tiders!
På söndagen for vi hemåt igen och sov som stenar hela vägen mellan Malmö & Göteborg i varsin kupé.
Och det var det. Tack och hej fo helvede!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0