Mitt 2013 - januari.

Året inleddes ute i Eskilstuna med några av mina favoritpersoner. Efteråt sprang vi hem till Moa på söder där det spelades sjövild Beerpong och Kolsyrat Kiss genomförde en legendarisk spelning. Bland annat!

Jag stannade i Eskilstuna i nästan två veckor till. Vi hade långledigt från skolan och jag passade på att vila upp mig och umgås med familjen ordentligt. Byggde även en snögubbe för första gången på evigheter!
Kollade in nya Pitchers

Lunchade och tittade på konst med Joel
Och träffade på den här ljuvliga! (Alltså Kerstin, min mentor från gymnasiet)
Tog dessa som jag gillar. Och det var alltså ungefär så jag såg ut

Så for jag slutligen hem till götet igen. Vi började skolan och med tio dagar till avfärd låg såklart all fokus på att förbereda oss såväl praktiskt som mentalt. Bortsett från detta hann jag även med en del annat. Framförallt P3 Guld! Jag fick biljetter i julklapp av Anzingen. Men festligheterna började redan kvällen innan när SR ställde till med kalas på Pustervik. Såpass bra kväll! Pusterviksaftnar tenderar att vara det. Och när Public service ligger bakom tenderar det att hänga en del fint folk där. Typ som Kakan, Emma & Josefine (!!!)
Så var det då dags för själva galan. Sjukt fett! David (Druid) & Kodjo värmde upp publik. Soran & Martina (Thun) hostade (alltså var värdar, inte sköt upp slem genom halsen). Plus spelningar med bland andra Icona Pop som var brrra, Linnea Henriksson som skriver så fina texter, Ghost som var coola och Gnucci som fick support av Timbuktu med flera. Och DET, kamrater, är bland det fetaste jag sett live!

Så att ja, det var en strålande kväll som avslutades med lite öl på Avenyn. Och en bra sista helg i Sverige på ett slag!
Sista dagen innan vi for var vi lediga för att packa. Jag passade på att hälsa på Anna i ASSA-fabriken! Blev nostalgisk och kände mig hemma när jag hörde de klassiska dunsarna och kände skrotdoften. Anna visade mig runt och presenterade mig för en hel hög goa personer. Tyckte det var SÅ kul att vara där och kika.
Berättade även för någon att jag planerat att söka jobb där men tänkte vänta till mars eftersom jag just var i färd med att fara bort. Äsch, lika bra att få det gjort! tyckte hon. Så väl hemma slängde jag ihop CV och Personligt brev som Anna fick lämna in sedan. Men nog om det för nu! Dags för bild på Anna som då jobbade i galven där även Anes och Nenad jobbar, bland andra!
På kvällen när jag var någorlunda klar och vi hade ätit pannkakor så gick vi över till Magnus och bjöd på bullar. Och sedan var det läggdags och massa pirr i magen! Jag hade iallafall kepsen och glajjorna redo, vilket förstås är huvudsaken (speciellt kepsen, höhöhö)
Så kom då den 24:e äntligen! Mötte upp ett glatt gäng på Landvetter och efter att incheck, kontroller etc. flutit på fint satt vi på planet långt, långt söderut.
Och de sista dagarna i januari är alltså de första dagarna på Sydafrikaturen. Lite av det vi hann med under den tiden var:
att börja lära känna området vi bodde i
finna oss tillrätta på våra praktikplatser, i vårt fall LRS-kontoret
såklart träffa massa nya människor, exempelvis Mike - ägaren av lunchhaket intill Community House
och, något av det bästa, hitta ett blivande stammishak på Trenchtown!
Sammanfattningvis: Väldigt bra månad! Väldigt bra start på året!

Kommentarer
Postat av: jennie

P3 guld alltså! Uppriktigt avundsjuk, framfär allt på bilden med Emma Knyckare. Vilket jävla kanonår ändå.

Svar: Hehe, ja det var riktigt fett! Aa, roligt att kolla tillbaka och se hur bra en haft det :)
Linn Rosenborg

2013-12-30 @ 09:16:43
URL: http://jumlet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Menade kanonmånad ofc. Ofc ofc ofc.

2013-12-30 @ 09:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0