Måndagslista.

10 bästa sakerna idag
Åka buss - med rätt humör och lagom långt är det så himla mysigt
Köpa ramar så vi jämt slipper mötas av foton som ramlat ner
Promenera runt på biblioteket och upptäcka att jag återfått läsinspirationen
Att få sova en timme extra på morgonen
Hur kul jag & Anna tyckte det var att vår soppa såg ut som något från avloppet
Lyssna till när Kim beskrev mina bedrifter från lördagen
Kvällsljuset som blir mer och mer uthålligt
Känslan av att vara så snygg som en bara kan bli
Rofylldheten som infann sig och känslan att allt nog blir bra ändå, ni vet den där ovanliga
Nedräkningen till bästa helgen har startat!
9 platser du hånglat på
Säng i en blå liten bostadsrätt i Måsta
Augustiäng vid Coop Forum
Vinröd bil vid busshållsplats
Fallfärdigt tält i Emmaboda
Bagagerum i Kapstaden
Veranda i Jeffreys Bay
Skoltoalett
Dansgolvet på Silja Galaxy
Lillköket på Eskilsgatan
8 ord som beskriver dig
Flamsig
Pålitlig
Ojämn
Stängd
Vimsig
Småpedant
Envis
Intelligent
7 älsklingslåtar
The Knife-Marble House
Grimes-Be a Body
Bombay Bicycle Club-My God
Markus Krunegård-Askan är den bästa jorden
Kavinsky ft. Love Foxxx-Nightcall
Joakim Thåström-Beväpna dig med vingar
Louis La Roche-Gimme Gimme
6 drömmar
Ett jämlikt samhälle
Göra massvis av spännande resor
Få skriva i olika sammanhang
En möjlighet att jobba i sommar och framöver
Försoning
Vara bararmad snart
5 hemska minnen
Sista gången jag gosade med Rocky som försiktigt viftade på svansen trots att jag blötte ner hela honom med tårar
Telefonsamtalet 8/12-2010 som var starten på upp och ned-vändningen av min familj
När allt blev bajs (bokstavligt talat) på Emmaboda 2010 (dock hemskt roligt också, i efterhand)
Semifinalen i Göteborg Basketball Festival, min allra sista match och vårt lags sämsta någonsin
Då jag var ensam och vilse i skogen, 4-5 år gammal, ca fem meter från vår trädgård
4 dofter
I bastun sent på kvällen när vi borstar tänderna och den fortfarande är jättevarm men inte längre het
Vitlöksos från Annas matlagning i köket när jag kommer hem från skolan
Nytvättad, lurvig hundpäls
Vårdammet längs gatorna
3 saker du aldrig gjort
Brutit något ben
Varit i Danmark
Solat solarium

2 hemligheter
Jag har en förkärlek till långt äldre män, gärna gifta
Ibland lånar jag saker i smyg
1 sommarminne
När jag hade varit på ett nytt jobb i fyra dagar och vantrivdes så desperat mycket. Så på torsdagen dagen innan midsommar sms:ade Tomas att han skulle betala tåg för mig till Eskilstuna så jag kunde fira där. Detta gjorde mig så glad att jag nästan började gråta precis innan en pitch.
Dagen efter tog jag tåget tidigt, tidigt och hamnade i en långhelg av solsken, god mat och fin familj. Så fick mamma en idé och jag ringde mormor. På måndagen åkte jag och sa upp mig och på tisdagen fyllde jag tjugo och åkte till Lintuluoto för att vara där i en månad.
Får fortfarande extrema tacksamhetsattacker över detta ibland.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är nog bara du i hela världen som kan få en helt vanlig lista så intressant!

Svar: Haha, åh tack!! Vad glad jag blir :))
Linn Rosenborg

2013-04-09 @ 03:28:06
URL: http://tindrakarat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0