Rocky, kapitel 2.

På hösten börjar vi på valpkurs hos Kungsörs Brukshundsklubb. Oftast är alla fyra, Rocky, jag, mamma & pappa med men det är jag & Rocky som är det riktiga träningsteamet. Det går jättebra och lille Rocky är så duktig så! Endast en gång får jag förhinder men då hoppar mamma & pappa in så Rocky själv får 100 % närvaro. Det och annat imponeras ledarna av och på avslutningen får vi pris! Otroligt glad och stolt blev jag då.
Senare går vi även Allmänlydnad - steg 1 tillsammans och det är jätteroligt. Men de sista gångerna glider det över alltmer till mamma som därefter fortsätter att träna mycket med Rocky. Det går galant och de blir ett fantastiskt team! Givetvis delvis eftersom Rocky & jag lagt en så fin grund tillsammans, hehe. Spår och sök blir lite utav Rockys specialitet. Jag följde gärna med på träningar och en gång skulle mamma & Rocky iväg på sök- och spårträning och hade blivit ombedda att ta med något roligt att leta reda på - person eller leksak. Det visade sig då att objektet skulle ligga och "gotta till sig" i skogen i ca en timme! Så där fick jag vackert ligga. Men det var det värt - att bli upphittad av en överlycklig vovve är fantastiskt fint.
Sökträning i november 2009
Spårträning i september 2011
Klickerträning i november 2008
Inomhusträning i december 2010
Dogwalk (arrangerad promenad med olika uppgifter på vägen) i augusti 2009
Matte måste också såklart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0