Markus.

Första gången jag hörde Jag är en vampyr så tänkte jag ungefär: "Vad fan är detta för något?" Då anade jag ingenting om vår framtid tillsammans. För så småningom efter att ha hört låten några gånger så började jag sakta men säkert, som med så många andra låtar, tycka om den. Så småningom hade den blivit väldigt bra och ännu bättre var Markusevangeliet. Det albumet har jag dock lyssnat ännu mer på när också senare album hunnit släppas. I flera av låtarna men framförallt Se på mig nu vad tycker du, Samma nätter väntar alla och Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp satte Markus många ord på vad jag under dessa perioder kände. I viss mån hörde jag säkert vad jag ville höra, och givetvis gjorde jag mina tolkningar, men det var ändå fascinerande och viktigt.
Och jag glömmer aldrig oss på P3 guld 2009 då det stod klart att Markus vunnit pris för årets låt.
När Markus 2009 skulle släppa två album var spänningen på topp och förväntningarna höga. Men då jag hörde Hela livet var ett disco tänkte jag ganska exakt samma sak som om Jag är en vampyr. Dock så var min reaktion förstås lite annorlunda eftersom jag älskade Markus sedan innan. Jag visste också att det ibland tar tid och därför hade jag tålamod. Hela livet var ett disco är fortfarande långt ifrån en favorit bland låtarna men den är betydligt bättre än då och albumet Prinsen av Peking tillsammans med det andra albumet Lev som en gris dö som en hund två väl genomlyssnade skivor som också de bjudit på känslomässiga fullträffar som Natt efter natt, Sörmlandsleden, Barn från rödastan och Dystra utsikter.
Första gången jag hörde Everybody hurts var från Grammisgalan. Den här gången blev det ett trendbrott och jag tyckte direkt om vad jag hörde även om senare låtar varit större fullträffar. Igår fick jag äntligen lyssna på Mänsklig värme i sin helhet och det är verkligen bra. Från början. Jag gillar verkligen varenda sång, men för att ändå välja ut några godbitar så kan jag nämna Korallreven & Vintergatan, Hemma börjar nästa dag, Minusgrader rensar luften (som vi känner igen sedan tidigare), Vår sista dans och På promenaden.
Tack som fan
(klicka på bilderna för källa)

Kommentarer
Postat av: angelica

så jefla snygg på sista bilden. på alla bilder. dör

2012-03-30 @ 21:07:04
Postat av: änne

macke<3

2012-04-04 @ 23:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0