Usch.

Mår illa när jag tänker på skiten i Oslo och på Utöya. Är väl rätt lätt att förstå det, det är en "allmänt" vidrig händelse men ni ska få några fler anledningar:
- Min bror passerade platsen för explosionen en liten liten stund innan detonationen.
- Min far passerade platsen för explosionen efteråt och såg kroppar ligga utspridda överallt.
- En bekant befann sig på Utöya och var en av dem som kastade sig i vattnet när gärningsmannen närmade sig.
- Peter Borgs (utrikeskommentator på TV4) uttalande om hur man först tänkt terrorattentat och islamistisk extremism men att gärningsmannens blonda kalufs förbryllade och lät oss ana att det kanske rörde sig om en ensam galning. Vad fan är definitionen av terrorism? Islamist inblandad?
- Carl Bildts uttalande om "nordisk solidaritet" Som kamrat Elias uttryckte det: Synd att det är den enda solidaritet han känner.
Är ju själv lite en del av det då jag reagerar så starkt när det är grannlandet. Men skyller på media och framförallt på ovan nämnda ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0