Summering.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag hade ett förtroendeuppdrag i Eskilstuna kommun som ersättare i Arbetsmarknads- och familjenämnden.
Under sommaren vikarierade jag som personlig assistent.
Och så gjorde jag säkert en hel massa andra småsaker som jag inte gjort tidigare.
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej
Dog någon som stod dig nära?
Ja
Vilka länder besökte du?
Norge, Belgien, Finland och Spanien
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha mer av 2012?
Jadå, allt möjligt smått och gott. Men framför allt mer stabilitet.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
2-3/4, 11/6 m.fl.
Vad var din största framgång 2011?
Tjae, framgång schamgång. Göteborgsflytten kan kanske betraktas som en sådan.
Jag har också varit duktig på att spara pengar, heh.
Största misstaget?
Jag vet inte riktigt. Hela året känns så fel men det har inte så mycket med misstag att göra.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte direkt, någon förkylning, en dunderinfluensa och en del blåmärken bara.
Bästa köpet?
Min tatuering
Vad spenderade du mest pengar på?
Utöver återkommande saker såsom hyra så var det resor. Den största enskilda kostnaden var tatueringen.
(om man delar in resorna i hotell, flyg osv.)
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut, ljusglimtarna i vardagen framför allt.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Anna Ternheim-My heart still beats for you, Markus Krunegård-Se på mig nu, vad tycker du?, Det är ett
idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp m.fl. Kent-Mannen i den vita hatten, Ane Brun-True colors
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Så mycket ledsnare. 2011 har varit det sämsta tänkbara jävla skitåret.
Vad önskar du att du gjort mer?
Jag är i princip aldrig nöjd och det finns alltid något jag vill göra mer av. Kommer inte på något specifikt nu.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit ledsen. Men det är ju inget jag kunnat påverka.
Hur tillbringade du julen?
Med familjen Tammi hos Sara & Benny i Härad (julafton).
Blev du kär i år?
Njä
Hur många one night stands?
Ett
Favoritprogram på TV?
Jag har tittat väldigt lite på TV i år men kollat ett par serier på datorn (OC och Desperate Housewives som
jag håller på med nu) Julkalendern var bra, framför allt på SVT men också på Kanal 5. I övrigt På spåret,
program där kändisar möts och samtalar (typ Sommarpratarna, Stjärnorna på slottet) samhällsprogram osv.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej
Bästa boken du läste i år?
Det jag minns mest är ju andra halvan av året och då har jag knappt hunnit läsa annat än handlingar och
kurslitteratur. Men Harens år och andra Paasilinna-böcker har varit väldigt bra t.ex.
Största musikaliska upptäckten?
Jag är väldigt dålig på att upptäcka musik. Men ett par band jag lyssnat en del på som jag inte hört så
mycket tidigare är Fleet foxes och Local natives.
Något du önskade dig och fick?
Jadå, det fanns en del. Jag fick till exempel en köksmixer i julklapp!
Något du önskade dig men inte fick?
Det var det säkert men minns inget specifikt.
Årets bästa film?
Sådana frågor är så vansinnigt svåra. Men exempel på bra filmer jag sett i år är Sånger från andra
våningen (bild 1), Kronjuvelerna, Det enda rationella, Odjuret (bild 2) med flera.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag käkade middag på Akropolis med mamma, Leila, Tomas och Erik.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?
Svar ja. Jag upprepar: 2011 har varit det sämsta tänkbara jävla skitåret.
Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Jag lyckas aldrig ha någon stil och lyckas fortfarande aldrig bli nöjd.
Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner, upptäckter av nya platser, god mat och sånt.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Det varierar väldigt snabbt. Dock tycks jag tendera att "falla för" gamla gubbar.
Vem saknade du?
Jag citerar förra årets lista "Olika vid olika tidspunkter av olika anledningar på olika sätt"
De bästa nya människorna du träffade?
SP:arna träffade jag tidigare men vi började umgås mer under detta år. Och mina Statsvetenskapskollegor.
Och det var lite av mitt 2011. Sätter nu mina förhoppningar till 2012


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0