Lucka 23 - Berätta om ditt bästa julminne.




Jag har inget specifikt bästa julminne men julen i Finland, 2001, exempelvis var väldigt mysig. Det är
sällan jag är där om vintrarna och det är så härligt att åka skridskor på isen, ha skidtävling på skogs-
vägarna, värma sig framför brasan efter en hel dag ute med snökaninsbyggande och ostabilt julgrans-
pysslande. Bastubadande är också speciellt om vintern. För ett svagt hjärta rentav livsfarligt. Den
extrema kontrasten mellan värme och kyla får mig verkligen att känna att jag lever. Hur överdrivet och
klyschigt det än må låta. Isvak har jag dock aldrig riktigt ordentligt provat. Just den vintern nöjde sig
fegisarna/minstingarna Linn & Lisa att vada runt vid strandkanten. Men det var nog så hemskt. I synnerhet
då isen skar längs vristerna när den brast.
Och var är det väl bättre att fira jul än i självaste jultomtens hemland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0