Lucka 19 - Berätta om en vän som bor långt bort.

Sainabou Ndure är en av mina vänner i Gambia. Hon är den jag har absolut mest kontakt med och jag
står henne nära. Det var också en av de personer jag hade allra jobbigast att säga hej då till när vi
lämnade Gambia i februari 2010, dels för att vi blivit så goda vänner förstås och dels för att jag visste
att hon inte var en av dem som skulle komma till Sverige.
(Astrids bild) Sainabou är skämtsam och ofta glad. Hon är mycket omhändertagande och bryr sig om
alla. Hon är målmedveten och mån om sin integritet. Hennes tro är väldigt viktig för henne.
Sai, som hon kallas, kan verkligen få mig att känna mig speciell och viktig. Jag blir ofta välsignad av
henne, och även om jag inte alls tror på det så betyder det mycket då jag vet att det är hennes yttersta
sätt att visa sin kärlek.
(Sainabou i lilasvart klänning) I sommar är det tänkt att Sainabou ska gifta sig med sin stora kärlek.
Förhoppningsvis så kan jag åka ner och vara med på bröllopet. Det vore en ära och jag vill gärna dela
den dagen med henne. Jag önskar henne all lycka i livet, det förtjänar hon sannerligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0