Alkohol.

Igår på Tax Free blev vi erbjudna att smaka en estnisk likör. Utdelaren frågade hur gammal jag var och mitt svar var "18" Sedan tittade jag typ förvånat? på Mommi och utbrast "Nej, 19 är jag ju!"
Det lät kanske lite löjligt. Som att jag försökte lura till mig likören??? Dock så krävdes ju 20 vårar så jag var körd ändå. Hur som helst så tycks jag förneka mitt åldrande.

Och när jag stod i kön tidigare på dagen för att köpa choklad för 121 kronor så stod en medelålders man och hans ca 10 år gamla dotter bakom. Hon pekade på en flaska i korgen och sa försiktigt men samtidigt skarpt "Pappa, jag tycker du ska sluta köpa det h..." "SCHHH" utbrast pappan och det stack till lite (mycket) i hjärtat på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0