Smiths.

Hej alla goa och glada bloggläsare. Idag är det torsdag. Det tycker jag är alldeles heltokigt, att det redan är torsdag. Veckorna går fenomenalt fort. Om en vecka kommer studiebidraget. Om endast fyra dagar kommer löningen. Då kommer jag inkassera en hel del sköna slantar ska jag säga er. Och det kan ju behövas. Ja det ska jag också säga er. Sannerligen.
Men det var inte det jag skulle prata om. Nej, meningen med detta inlägg var att berätta för er om min fantastiska torsdag.
I morse vaknade jag fyra gånger. Första gången tjugo över sex. Jag slog upp ögonen, kom rätt från en mardröm. Hjärtat bankade och jag låg och flåsade länge. Försökte hitta något annat att tänka på för att lugna sinnet och kunna sova vidare tills klockan skulle ringa drygt en halvtimme senare. Det blev allt möjligt ska jag säga er.
Sedan somnade jag om och vaknade klockan sju. Jag znoozade (hur fan stavas det?) tre gånger. Så när jag till sist gick upp var klockan alltså halv åtta. Då hade jag hunnit drömma lite mer. Men om pizza. Precis när jag skulle ta första tuggan så vaknade jag. Ledsamt. I vanlig ordning gjorde jag mig sedan i ordning för dagen, torsdagen. Jag borstade tänderna, sminkade mig, fixade håret lite, klädde på mig, fixade håret lite till, packade påsen, bäddade sängen, klädde på mig lite till. Allt till svt's sköna morgonprogramstoner. Vid tjugo över åtta cyklade jag iväg till skolan.

Första lektionen var inriktning, alltså fotografisk bild för min del. Började med att lyssna på lite musik och kolla min hotmail och så, hehehe. Sen kom Joakim vid kvart i nio. En liten stund efter det gick vi ut på promenad. Vi gick runt i ett industriområde i Eskilstuna och kom nästan ända bort till Folkesta. Vi var ute i en och en halvtimme någonting. Vet inte hur mina bilder blev för jag fotade digitalt. Men det var kult och vi blev trötta. När vi kom tillbaka tog vi rast och satt då som vanligt nere i gko-salen med dem som har grafisk kommunikation som inriktning. Det var också kult. Sen gick vi upp i fotosalen igen. Då var det bara en halvtimme kvar av lektionen. Vet inte riktigt hur jag lyckades fördriva den, men det gjorde jag.

Sen hade vi lunch. Dagens bestod av potatismos, fyllda paprikor, falafel och sallad. Det fungerade helt okej bra. Helt okej bra är ett roligt, men också väldigt användbart uttryck. Tror jag. Det är iallafall min känsla. Lunchen kändes ganska lång också. Efter maten köpte jag en kitkat. Som vanligt. Dumt. Men gott.

Sen hade vi historia. Det har vi alltid tycker jag. Det är synd. Så himla trist att ha något alltid. Men den lektionen lyckades gå också. Efter det hade vi klassråd. Givande som vanligt. Sen hade vi mediekunskap. Den lektionen satt jag vid denna dator. Var väldigt ineffektiv. Som vanligt. Nu är lektionen slut sen tjugo minuter. Och skoldagen också. Men klockan fyra har vi Gambia-möte, så jag tyckte det var lika bra att sitta kvar. Efter mötet ska jag gå till Överskottsbolaget med Anna och Stina Ode för att köpa saker. Kult.

(det var Anna som sa åt mig att skriva om min underbara torsdag)

HEJDÅÅÅÅ

Kommentarer
Postat av: aaaanna ode

tack baby. den låter verkligen underbar!

2010-09-23 @ 15:36:11
Postat av: aa

ses snart :P:P:)(L)

2010-09-23 @ 15:54:00
Postat av: aaaaaaaaaaaa

nu ska jag dammsuga

2010-09-23 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0