Mina föräldrar.

Att beskriva mina föräldrar ordentligt är definitivt inget jag tänker göra här. Men lite information ska ni förstås få. Om det inte vore så att - - blir + så skulle jag vara tveksam till att den man och kvinna jag kallar mor och far faktiskt är mina föräldrar. Nä, skämtåsido, det är två fina människor. Den ena, pappsen är från Norge. Han kom till Sverige 1989 för att arbeta, på den tiden var det nämligen helt omvänt från nu då folk från Sverige åker till Norge för att jobba, t.ex. min pappa.
Mamma är född i Sverige men hennes föräldrar är båda finska. Mamma är född i Mölndal och kom till Eskilstuna som 2- eller 3-åring, där nånstans.
Jag är oerhört imponerad över hur mina föräldrar lyckats med mig. Jag önskar att om jag får barn så ska jag vara som mamma & pappa och barnet ska bli som mig.
Jag kan berätta många bra saker, men tänkte ta ett exempel, annars kommer det här inlägget bli alldeles för långt. När jag var liten så tyckte jag det var så konstigt att mina tjejkompisar alltid blev så förfärade och ledsna om de smutsade ner sig "mamma kommer bli så arg" bölade de alltid.
Jag förstod ingenting. En fantastisk känsla förstår jag idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0