Let's not talk about the sorrows.

Idag vann jag 27 chokladpengar genom att besvara en fråga på engelskan. Inte varje dag. Gott.
I ettan såg vi en film som heter Säg att du älskar mig, regisserad av Daniel Fridell. Jag trodde att jag aldrig skulle få se en sämre film. Men idag, gott folk, idag. Då började vi titta på Korpen flyger (org.titel: Hrafninn flýgur) från 1984 som är regisserad av
Hrafn Gunnlaugsson (för det fick han en Guldbagge 1985) Som ni kanske förstår är filmen isländsk, och det kan vara det konstigaste språk jag hört i mitt liv. Konstigt språk eller inte, filmen är fascinerande dålig. Men, dess kasshet är ändå trevlig så att säga. Säg att du älskar mig gjorde mig spritt språngande galen, Fridells beskrivningar gjorde mig bara arg. Korpen flygers fantastiska kasshet gör att jag bara skrattar. Om jag hittar en trailer eller något så dyker det upp på Calabria, givetvis.

Kommentarer
Postat av: angelica

jag FÖRSTÅR INTE hur i helvete den kunnat vinna guldbaggen. blir helt frustrerad

2009-10-21 @ 20:39:08
Postat av: Moa

Älskar språket! Om man kastar omkring alla vokaler och konsonanter helt ologiskt så får man något som kan vara isländska.

2009-10-21 @ 22:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0