Magiska under.

I natt härjade den värsta åskan på länge fram över Södermanland. Jag var i vanlig ordning vaken sent och upplevde dramat på nära håll. Den första blixten slog ut strömmen på vissa ställen. Sen följde allt fler, tätt, tätt inpå varandra. Stora blixtar som lyste upp åkrarna och bländade mig. Åskan rörde sig med stor fart, i ena stunden var den 1 minut iväg, i nästa dånade det nästan i samma ögonblick som blixten blinkade till. Jag stod vid köksfönstret och såg förstummat på.
Samma natt (eller nåväl, tidigt på morgonen, men ändå) kom även ett nytt liv till världen (eller nåväl, det kom säkert flera, men ett som jag vet om) Klockan 12.15 fick jag sms:et om att Corinne hade fötts, och jag skrek rakt ut, ärligt talat. Endast två dagar innan hade jag träffat mor och far och tänkt att de skulle få en dotter. Är väldigt glad för dem, och nästan lika löjligt glad över att ha fått det där statistikspäckade sms:et.

Natten till den fjärde juli 2009 var med andra ord en väldigt vacker natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0