Upgrade it.

Att tiden går fort är fel. Tiden springer. Ibland springer den ifrån mig, men oftast håller jag ganska jämna steg. Jag var ju trots allt snabbast i klassen i femman. Tiden förvirrar mig också. Därför försöker jag att inte tänka på den. Jag försöker leva i nuet. Ibland lite i morgondagen också, men inte längre bort än så. Jag är jättebra på att drömma mig tillbaka till gamla tider också. Det är inte alltid så jättebra. Men det kan vara skönt också.
Jag minns väldigt mycket. En del saker är obetydliga. Fast kanske inte egentligen. De kanske betyder massor, eftersom jag minns dem. Det kan ju ingen avgöra, inte jag själv heller. En stark minnesbild som dök upp häromdagen var från när Posten fortfarande var Posten och fanns i Smedjan. Jag följde alltid med pappa när han hade ärenden där. De hade så mycket spännande och häftiga saker! Klistermärken, pennor, färgglada suddgumming, kalendrar och sådant ni vet. En riktigt dröm för en tokig liten rackare. Sen gick vi ut igen från Posten, ut i Smedjan, som ju var jättestor. Alla fönsterrutor var häftiga. Ibland hade jag en liten påse i handen, ibland inte. Men jag var alltid lika lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0