Man Must Dance.

Igår på 18.22-bussen var vi en liten brokig skara människor som tog oss mot staden i smattrande regn. Det fanns en man med fantastiskt mycket skägg, en kvinna med en hund som gav ifrån sig mycket märkliga ljud, en snubbe som var redigt rund om magen, en busschaufför som hade solglasögon trots en stor mängd moln på himlen och var allmänt cool med sitt arroganta tjena och sin fnissande flickvän i sätet bakom, där fanns också en kvinna som krälade runt på golvet och flängde hit och dit i stort sett hela resan, troligtvis i jakt på ett tappat föremål. Mitt i alltihop satt jag och iakttog. Jag iakttar mycket nu för tiden. Hoppas någon iakttog mig också. Hoppas den tänkte, att där sitter en tjej som ser lycklig ut. Hon måste vara på väg till nåt fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0