Hemkomst/siffror.

Hyvä Ilta! Idag kom jag hem igen. Känns märkligt att vi var vid stugan så sent som i morse. Men så är det alltid. Har gått sjukt fort, men det har varit skönt som vanligt. Skriver inte så mycket om vad vi har gjort på dagarna så, men lite ska ni ju få veta, lyckostar! en del siffror blir det...

Det finns gott om bromsar i Lintuluoto. Jag har fått 31 st bromsbett BARA på benen. De allra flesta är numera sårskorpor, hmm.. Ni behöver inte kommentera om ni har fler, det bryr jag mig inte om, tyck bara synd om mig. Det får ni.

Det finns gott om gamla Allers-romaner i Lintuluoto. Jag har läst 20 stycken på 10 dagar. Jag snittar alltså 2 om dagen. Det blir tillsammans 3165 sidor. Ni behöver inte kommentera om ni läst fler/mer på lika lång eller kortare tid (fast det tvivlar jag på, i alla fall när det gäller Allers-romaner från 70-talet) det bryr jag mig inte om. Tyck bara att jag är duktig. Var imponerade. Det får ni.

ROMANERNA: Aldrig mer tillbaka, Se till mig som liten är, Bruden bar vitt, Hennes livs dröm, Ingen annan skall få dig, Som flugor kring en sockerbit, Gyllene länkar, Se framåt Cecilia, Lycksökaren, Simmarflickan, Flickan på den vita hästen, Vicky Nästbäst (snyggaste titeln) Timmerkungens dotter, Jagad, Boutique Suzanne, Snöfågeln, Den dolda lyckan, Nattens vittne, Gör som jag säger, Svarta ögon.

En dag cyklade jag och Lisa till kirkkonkylä (kyrkbyn) av oss kallad "byn". Det är närmare 1 mil en väg skulle jag tro.
Det låter kanske inte så långt. Men det finns en hake. Den ena cykeln är typ en halvmeter hög, nästan i alla fall. Plus att den dumpade vi efter en liten bit bara eftersom bakdäcket inte pallade. Så vi cyklade på 1 cykel, som dessutom är från typ 70-talet. Tjenare! Vi ramlade bara 3 ggr. 2 ggr blev vi sedda. Första gången ramlade vi rakt åt sidan precis när en bil åkte förbi (det var ännu inne i skogen) vi + föraren asgarvade. Den gången var roligast. Men vi tog oss dit och åt himmelskt god glass och såg några killar som råglodde tills jag sa MOI! (hej) vi tog oss faktiskt hem också. Ni behöver inte kommentera om ni har cyklat längre på en äldre cykel. Det bryr jag mig inte om. Var bara imponerade, tyck att vi är coola och duktiga, tyck även synd om oss. Det får ni.

Det spelas mycket kort i Lintuluoto. Sista kvällen (bl.a.) spelade jag och Lisa gris, (ni vet när man har en ring och ska ta upp kort så man kan lägga samma färg eller siffra som på kortet som e framme..) Vi vet inte om vi spelade enligt de korrekta reglerna. Men vi tyckte det blev roligast när ringen skulle vara slut för att man skulle kunna vinna. Men om ringen tar slut och man inte kan så får man ju börja om. Så när vi då spelade sista kvällen, då fick vi göra en ny ring 17 gånger. Totalt blev det alltså 18 ringar innan Lisa till slut vann, pust sa vi! Ni behöver inte kommentera om ni tvingats göra flera ringar, det bryr vi oss inte om. Var bara förbluffade och tyck synd om oss. Det får ni.

Det finns gott om mat på finlandsbåtarnas smörgåsbord (Silja Europa dit, Silja Galaxy hem) det är trycka, trycka som gäller. Följande grejer hamnade i min mage:
DIT (Europa): Blomkål, potatissallad, lax, kallskuret, gurka, fetaost, köttbullar, tomat, pastaröra + spagetti, kött, chokladmousse, pannacotta + massor med kolasås, hallon, honungsmelon, vattenmelon och cantaloupemelon.
(Observera att vissa saker togs flera gånger främst förrätter och efterrätter)

HEM (Galaxy) Kall pastasallad, tomat, gurka, sallad m. morot,vitkål och ananas, kallskuret (allt detta 2 ggr) Fetaost, lax och laxpizza (ja ni läste rätt) även detta 2 ggr. Tortellini typ, wok/nudlar, 1 körsbärstomat, köttbullar, kött, blomkål, brocolli, currykyckling, chokladpudding, bärpaj med vaniljsås (2 ggr) Finsk "ugnsost" Cantaloupemelon, honungsmelon och vattenmelon i massor.
STOR besvikelse att Galaxy inte hade pannacotta, och chokladpuddingen var sådär. Men deras varmrätter var outstanding.

Hoppas ni är matgalna, annars är detta mycket ointressant. Det är det antagligen ändå men eftersom vi trycker tonvis med mat när vi äter smörgåsbord och blir apmätta så ville jag berätta vad jag åt.

Ni behöver inte kommentera om ni har ätit mer saker, det bryr jag mig inte om. Tyck bara att jag har ätit massor och att det är imponerande. Det får ni.


Och se nu till att vara imponerade och så vidare så att ni kan kommentera!

CIAO




Kommentarer
Postat av: Max

Jag har ätit mera mat, men jag håller det för mig själv.



Jag har läst flera romaner från 70-talet, men håller det för mig själv.



Jag har fått flera ringar, men håller det för mig sjålv.



Jag har fått flera bromsbett , men håller det för mig själv.



Welcome home ^^.

2008-08-07 @ 12:38:11
URL: http://maxjohansson.blogg.se/
Postat av: Linn

du kanske ätit fler rätter, men säkert inte mer.

Var det Allers-romaner? på samma tid?



De andra... gå och , vafan gör nånting du inte vill

2008-08-07 @ 12:41:52
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/
Postat av: Max

Märk av den kännbara ironin i mitt inlägg där uppe ^^,



Jag har aldrig läst en riktig roman.

Jag har aldrig spelat det där spelet.

Jag har fått bromsbett men bara två st när jag klippte gräsmattan igår!



Mat, jag har okså moffat på Finlandsbåten.. men knappast så mycket som er ^^,



2008-08-07 @ 12:53:43
URL: http://maxjohansson.blogg.se/
Postat av: Linn

men daah, jag vet ;) finns nog ingen som har det (h)

2008-08-07 @ 13:21:23
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/
Postat av: Max

Ni får lära mig! :D:D

2008-08-07 @ 13:48:27
URL: http://maxjohansson.blogg.se/
Postat av: Linn

vilket då?

2008-08-07 @ 14:51:55
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/
Postat av: Max

Moffa på finlandsbåten såklart :o :)

2008-08-07 @ 19:02:47
URL: http://maxjohansson.blogg.se/
Postat av: Linn

okidoki

2008-08-07 @ 22:04:23
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/
Postat av: slående bäst

seriöst puppy

jag slår dig att äta smörgåsbord

jag slår dig i att göra ringa i gris

jag slår dig i att cykla till byn utan att ramla

jag slår dig i att få bronsbett sönderkliade

jag slår dig i att läsa 70-tals allers romaner





eller inte

2008-08-10 @ 22:47:16
Postat av: soili

hyvää tytö!

2008-08-10 @ 22:48:04
Postat av: Linn

Honey! jag slår dig i allt!

men speciellt på din rumpa <3

2008-08-13 @ 21:55:34
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0